很多人問過我,為甚麼長期放這歌在部落呢?
我在這裡輕聲的說者吧
可能你也會理解我的意思了
我的故事,我覺得是可以從這歌說起吧?

當初angela aki出這歌的時候我完全被吸引了
我PO出歌詞給大家,也把翻譯版本送出來(我自己翻譯的)

The one who gifts you, the one who lifts you  賜予你,提點你
She's the angel in your eyes         在你眼中的天使
Tiny kisses and magic wishes        輕吻及祈望
Makes the world a big surprise        讓世界充滿驚喜
Growing older, past the shoulder       隨著歲月的成長
When everything seems bright        光明圍繞者
Time just races-changing faces in the light  變化的臉孔

Then you see the world gets smaller     世界變小
And you're taller than the sky         自我成長而變大
She's no longer the stronger         她不再是強者
And as you battle to survive         即使是為生存而戰
You try to bend her; can't defend her     只有被判而無法保護
There's no wrong; there is no right      對於錯者??
No one surrenders-only contenders in this fight  在競爭者的戰鬥中,沒有投降的存在

I know the madness, felt the sadness     意示中的瘋狂與悲傷
Resisted just this way            互相抗衡
Stuffed the feelings kept concealing      隱瞞心中最深處的感情
All the things you want to say         開口無言
But it's not treason; she's not the reason    沒有背叛 - 不是唯一的理由
It's the season of your life           是人生的轉折點
The winds will soften and let the winter fade away  柔風輕撫,冬寒遠離

You have to mend it; you have to end it     補救也好,在一切結束前
Before the chance passes by         在機會離開前
Break down the fences your defenses     拉下你的偽裝
Open your heart; you have to try        開放你心 - 努力的
To trust your senses; no more pretenses   相信你的感情 - 沒有偽裝
And you'll rise above             再次振奮
When you surrender to all the splendor of her love  再次投入她的懷抱

說真這個是很適合你傷心的時候聽的
我記得我第一次聽是完全哭了出來,因為太感人了
而其是對方是完全把感情都丟了下去,一首好的歌是完全可以令人自然地哭的

arrow
arrow
    全站熱搜

    魔王 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()